Nota de Premsa – La campanya Banca Armada denuncia a la junta d’accionistes del Banc Santander la seva col·laboració amb la indústria armamentista

• 24 accionistes han delegat 75.173 accions per tornar a denunciar les inversions de l’entitat financera en armament
  • 18 empreses fabricants d’armament han rebut més de 2.472 milions d’euros per part de l’entitat financera.

(Barcelona, 13 de març de 2019) Aquest divendres 11 de d’abril dues activistes de la Campanya Banca Armada van participar a la junta d’accionistes del Ban Santander que es va celebrar a Santander. Enrique Molina y Núria García, de SETEM Catalunya, van posar el focus en totes les empreses que està finançant el Banc Santander i contribueixen al negoci de la Guerra, de diversos conflictes armats i de la militarització de fronteres. Segons Enrique Molina, empreses com Maxam, finançada amb un total de 165 milions d’euros en crèdits, “Maxam és una de les empreses responsables de la fabricació de mines anti persona i bombes de dispersió, també va estar involucrada en una polèmica comercial de venda d’armes amb destinació la Guerra de Síria”.

Per la seva part, Núria García va assenyalar empreses com Honey International, “una de les empreses amb major implicació en la indústria d’armament nuclear, especialitzada en el manteniment de míssils”. García va remarcar el fet preocupant que potencies com “Estats Units o Rússia s’han retirat del Tractat de Forces Nuclears de Mitjà Abast”, un històric acord de desarmament signat durant la Guerra Freda”. En total 24 accionistes va delegar 5.173 accions per tornar a denunciar les inversions de l’entitat financera en armament. En total, El Banc Santander finança 18 empreses productores d’armes i de sistemes de securització de fronteres: Safran, Boeing, Embraer, Airbus Group, Leonardo, Maxam, Fluor, Honeywell International, Thales, Moog, Indra, Navantia, United Technologies corps, Mitsubishi Heavy Industries, Rheinmetall, Thyssenkrupp, Rolls Royce Holdings i Cobham.

Intervenció Kike Molina: https://youtu.be/Ygry0aEd2oI

Intervenció Nuria García: https://youtu.be/8juhNgrhRHg

Resposta de la presidenta de l’Anna Patrícia Botín, presidenta dl  Banc Santander: https://youtu.be/YoUDgO86WeI

Sobre la Campanya Banca Armada:

La campanya està formada actualment per set organitzacions -Centre Delàs d’Estudis per la Pau, SETEM Catalunya, Justícia i Pau, ODG, Col·lectiu Rets, AA-MOC i FETS- que tenen com a objectiu denunciar els vincles dels bancs convencionals amb la indústria de l’armament per sensibilitzar la societat sobre  la relació d’aquestes pràctiques financeres amb les tragèdies humanes els conflictes internacionals.

Per a més informació i entrevistes, podeu contactar amb:

Clara Asín comunicacio@setem.org / 93 441 53 35 / 646 355 544

Maria Vazquez premsa@centredelas.org / 633 561 498 / 93 441 1947